Zaawansowane szukanie.

Problem ze skokiem sprzegła
Autor Wiadomość
biernatkamil94 
Forumowicz


Safrane: ph2, 2.5
Dołączył: 14 Maj 2018
Posty: 3
Skąd: Nowy Targ

Wysłany: 2018-05-15, 21:38   Problem ze skokiem sprzegła

problem wyglada nastepujaco:
safrane kupiłem z zapowietrzonym sprzeglem, okazalo sie ze puszcza pompka, mechanik zmienił uszczelnienia jednak sprzeglo nie działa jak powinno (po odpowietrzeniu ale przed naprawą pompy było ok)
pedał nie wraca całkowicie do konca, jak podciągnę nogą to i tak z samego początku wogole nie robi cisnienia, skok jest za mały zeby sprzeglo dzialalo sprawnie, biegi lekko zgrzytaja
Mechanik twierdzi ze pompa siada, jest szansa na to ze cos przegapił? nie chce sie ładować w niepotrzebne koszta
 
 
k1erwin 
Forumowicz



Safrane: 1997 2.5 20v
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 14
Skąd: Kraków

Wysłany: 2018-05-16, 19:21   

Najpewniej pomieszał płyny lub wsadził nieodpowiedni zestaw naprawczy.W 2,5 pompka występuje w zestawie z siłownikiem przewodami i zbiorniczkiem.Całość jest fabrycznie odpowietrzona i gotowa do założenia.W układzie nie ma zamontowanego odpowietrznika.Po ewentualnej wymianie tłoczków( z tego co pamiętam w katalogu auto frenu nie występują jako część zamienna choć pasują z chyba z audi 100 i volva 850) całość trzeba dobrze odpowietrzyć co jest dość czasochłonne.Można zrobić modyfikacje w postaci wymiany siłownika sprzęgła (jeżeli jest zewnętrzny wraz z kawałkiem przewodu np z volva 850 czy v70)i połączyć go usuwając fabryczną złączke. Koszt zakupu na szrocie siłownika to kilkadziesiąt złotych,złączka do tekanu ok 20 zł. Po takiej przeróbce znikają problemy z siłownikiem i odpowietrzaniem układu ponieważ wysprzęglik z volva jest metalowy i ma zamontowany odpowietrznik.
 
 
biernatkamil94 
Forumowicz


Safrane: ph2, 2.5
Dołączył: 14 Maj 2018
Posty: 3
Skąd: Nowy Targ

Wysłany: 2018-05-16, 22:12   

napewno zalał dot4, plyn w zbiorniczku jest, pompka sie juz nie poci wiec moze zle odpowietrzyl
duzo jest roboty zeby wyjac calosc i porzadnie odpowietrzyc poza samochodem (na stole)?
 
 
k1erwin 
Forumowicz



Safrane: 1997 2.5 20v
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 14
Skąd: Kraków

Wysłany: 2018-05-17, 11:00   

Z wyciągnięciem całości nie ma problemu powinno wystarczyć ok 10 minut pod warunkiem , że śruby się odkręcą.Należy wyjąć aku, jego podstawe , odkręcić zbiorniczek wyrównawczy ,metalowe wsporniki z 3 opaski trzymające przewód,sciągnąć seger z siłownika ,zawleczke z popychacza na pedale sprzęgła,zbiorniczek płynu zsunąć z zaczepów obrócić pompę ok 45 stopni wysunąć ją ze ściany grodziowej. Całość wyciągnąć na zewnątrz. Sprawdż ,czy pompa jest prawidłowo złożona .W plastikowej obudowie jest metalowy cylinder w którym są małe otworki.Od ich ustawienia względem obudowy zależy czy w pompie nie zostanie poduszka powietrzna.Przy prawidłowo złożonej pompie pedał sprzęgła powinien sam wracać od około połowy swego położenia.
 
 
biernatkamil94 
Forumowicz


Safrane: ph2, 2.5
Dołączył: 14 Maj 2018
Posty: 3
Skąd: Nowy Targ

Wysłany: 2018-05-17, 12:13   

jak w takim razie mają być ustawione te otworki?
 
 
k1erwin 
Forumowicz



Safrane: 1997 2.5 20v
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 14
Skąd: Kraków

Wysłany: 2018-05-17, 12:25   

Powinny pokrywać się z tym w plastikowej obudowie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


 Podobne Tematy 

phpBB by przemo