Zaawansowane szukanie.

2.2dt Regulacja pompy Bosch VE
Autor Wiadomość
krzanu 
Forumowicz


Safrane: 1998, Ph2, 2.2dt Camargue
Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 158
Skąd: Pułanki

Wysłany: 2015-01-05, 16:07   2.2dt Regulacja pompy Bosch VE

Witam,
chciałbym przedstawić tutorial polegający na modyfikacji pompy Bosch VE, czyli takiej jaką mamy u nas w safrankach 2.2dt. Pompa jest sterowana całkowicie mechaniczne, nie ma tutaj żadnych map itp. Naturalnie dochodzi do pompy trzy wtyczki. 2 x 3 pinowa i 1 x 2 pinowa, lecz jest to tylko związane z elektrozaworami znajdującymi się na pompie. Dawka paliwa jest sterowana mechaniczne względem ciśnienia doładowania. W pompie znajduje się tzn. pin z którego zczytywana jest wartość. Tym samym następuje korelacja ciśnienie doładowania a dawka paliwa.

Poniżej zamieszczam etapy modyfikacji:

1)Zaznaczone na zdjęciu 4 śruby odkręcamy oraz odpinamy wężyk idący z dolotu do pompy wtryskowej (ten co nasunięty jest na to niebieskie)
Zdjęcie 03
2)Odpinamy zaznaczoną wtyczkę trzy pinową, następnie podnosimy do góry elektronikę połączoną z tą wtyczką. Czyli to co wynika ze zdjęć ;) Bez obaw, tam nie ma co urwać ;)
Zdjęcie 04
3)Podnosimy do góry ten czopuch.

4)Teraz markerem robimy znaki (kreseczki) co by bez problemu można było powrócić do ustawień oryginalnych: jeden na pozostałej części tego czopuchu, drugi na metalowej części która jest połączona z tą membraną - naturalnie w jednej linii ;)
Zdjęcie 05
5) Podnosimy delikatnie tą membrankę z pinem do góry. Ostrożnie, aby nie zgubić malutkiego plastikowego krążka. W pewnym momencie będzie lekko trzymało ale nadal ciągniemy z wyczuciem do góry. Trzyma stopka pinu. Bez obaw ;) Nadal niemożliwym jest uszkodzenie czegoś.

6) Wyciągamy sprężynę, plastikowy krążek. Rozpuszczalnikiem oczyszczamy pin, a w szczególności jego stożek.

Na stożku widać w którym miejscu pracował czytnik. Im więcej jest on wysunięty tym większa jest dawka paliwa. Stożek nie jest symetryczny. Z jednej strony wcięcie jest większe, a z drugiej mniejsze. Wzrokowo u mnie pin był ustawiony fabrycznie na około 65-70 stopni od najmniejszego wcięcia. Zatem do 180 stopni, czyli największego wcięcia pozostaje nam 110-115 stopni obracając w prawo, czyli bardziej wciętą stroną pinu. Istota polega na tym aby obrócić pin bardziej wciętą stroną do czytnika ;)

7) Koronkową nakrętkę obracamy w prawo o pełne 2 obroty. Tym samym obniżamy podparcie sprężyny. Dwoma palcami to robimy ;) Uprzednio naturalnie robimy znaki markerem ;)
Zdjęcie 08
8) Zakładamy sprężynę, krążek plastikowy. Montujemy membranę z pinem obracając ją o 45 stopni w prawo w stosunku do ustawienia fabrycznego. Naturalnie na oko, 2 stopnie w jedną czy druga wiosny nie czyni ;)

9) Zakładamy górę czopuchu, elektronikę i ją podpinamy z powrotem. Dokręcamy te 4 śruby ;) Na górze czopuchu znajduje się nakrętka oraz torx. Popuszczamy nakrętkę, następnie o dwa obroty w prawo wkręcamy torx po czym dokręcamy nakrętkę.

Powyższy tutorial pochodzi z francuskiego forum gdzie chłopaki w ten sposób modyfikowali sobie 2.2dt oraz 2.1dt. Nie jest to operacja z gatunku tych, w których można coś zepsuć.. tutaj się nie da po prostu. Postarałem się opisać możliwie szczegółowo. Podczas własnej modyfikacji sami zrozumiecie co tak właściwie daje obrócenie tego czy tamtego. Jest bardzo czytelne.

Niemniej jednak opiszę także to:

1) Obrócenie pinu o 45 stopni w prawo ustawia go względem czytnika bardziej wciętą stroną, co w efekcie zwiększa dawkę paliwa (pamiętajmy - bardziej wysunięty czytnik -> większa dawka paliwa ). Bazowo miałem 65-70 stopni + 45 (modyfikacja) =110-115 Tym samym do 180 jest jeszcze zapas ;)

2) Wkręcenie w prawo o 2 obroty nakrętki koronkowej obniża podstawę sprężyny -> tym samym później zaczyna stawiać opór membranie z pinem ;) Reasumując przy tym samym ciśnieniu doładowania membrana z pinem idzie bardziej w dół. Czyli czytnik bardziej wysunięty -> większa dawka.

3) Wkręcenie śruby o 2 obroty w prawo na górze czopuchu definiuje początkową wartość położenia pinu nim doładowanie spowoduje obniżenie membrany z pinem ;)

Przedstawiony przeze mnie mod jest tylko jedną z wielu możliwych kombinacji ;)

Na zdjęciu 10 jest zaznaczona główna śruba regulująca dawkę paliwa. wkręcając ją zwiększamy, a wykręcając zmniejszamy. Ja tego nie ruszałem. Śruba na śrubokręt płaski oraz kontra na klucz... Z tym tematem należy ostrożnie postępować, ponieważ niewielki stopień wkręcenia istotnie zmienia dawkę paliwa ;)

Zdjęcia naturalnie z internetu zapożyczyłem, jedynie znaki dorobiłem. Ja dziś tego moda zrobiłem i jest wyraźnie zauważalna różnica. Wcześniej powyżej 3 tys. auto moim zdaniem dostawało zadyszki, słabo się wkręcało.. niemniej jednak wchodziło na obroty. Teraz robi to z większą gracją i generalnie jest mocniejsze. Moc szacunkowo po zmianach w okolicach 120-125 KM. Auto nie dymi, nawet nie ma takiej ochoty, temperatura silnika bez zmian. Silnik pali i pracuje prawidłowo.

Co do spalania to ja mało jeżdżę, a jeśli już to wyłącznie po miejscu zatem obiektywnej informacji nie będę w stanie udzielić. Ale na forum francuskim pisali, że bez zmian bądź coś mniej ;)

Operację z 9 pozycji u siebie pominąłem ponieważ u mnie na tym czopuchu jest taki kapsel, zatem nie mam dojścia do nakrętki i torx'a. Ale kiedyś przy czasie się to także zrobi.

Gdyby więcej podkręcić dawkę i jednocześnie turbo na cięgnie to można fajny efekt uzyskać ;)

Zamieszczam filmik gościa z forum francuskiego jak szafka mu idzie po opisanych modach ;)

http://www.dailymotion.co...e-modifiee_auto

Powodzenia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


 Podobne Tematy 

phpBB by przemo