Zaawansowane szukanie.

Awarie automatycznej skrzyni biegów
Autor Wiadomość
Daroot 
Moderator
Daroot Garage



Pomógł: 76 razy
Wiek: 35
Dołączył: 07 Lut 2009
Skąd: Iława / Olsztyn

Wysłany: 2009-04-16, 11:01   Awarie automatycznej skrzyni biegów

Zapaliła się kontrolka od skrzyni. Skrzynia jeździ tylko na 3 biegu. Tryb awaryjny

Proponuję najpierw zresetować komputer:
( odłączenie akumulatora i po 10 sek zwarcie klem na 2-3 minuty).

Podłączyć ponownie i zobaczyć - jeśli dalej będzie problem, to może to być:
-walnięty sterownik skrzyni
-elektrozawory w środku
-słabe ciśnienie oleju
-problemy z układem ABS

Ktoś kiedyś pisał że zanieczyszczają się przekaźniki w skrzyni i wtedy jest słabe ciśnienie oleju (jest to związane z brakiem wymiany oleju na czas)

Może gdzieś wjechałeś w głębszą wodę, zalałeś kompa od skrzyni?
Trzeba by tam zajrzeć, może coś nie łączy, przejrzeć, przeczyścić, użyć jakiegoś środka WD40.

Jeśli chodzi o skrzynię AD8 (ph I) to nie każdy CLIP chce gadać z tą skrzynią, trzeba poszukać ASO który ma walizkę XR25 - nie wierz w bajki że walnięty komputer, bo CLIP nie może się skomunikować.


Jeśli padły elektrozawory to albo szukać drugiej skrzyni, albo rozsądniej wyjdzie przerzucić na manualną.

Podsumowując:
1) przeczyścić styki i kostki przy skrzyni
2) zresetować komputer
3) podłączyć clipa lub walizkę
i w zależności co pokaże - myśleć dalej.



Skrzynia nie jedzie do przodu, jeździ tylko do tyłu albo wcale

Przeważnie umierają tarczki sprzęgłowe (naprawa kosztowna) albo też
walnięty sterownik lub elektrozawory - trzeba podjechać na walizkę lub CLIPa.
W większości przypadków nie opłaca się naprawiać takiej skrzyni biegów.
Co do AD8 to bardzo nieudana jednostka napędowa - albo szukać używki za małe pieniądze - choć nigdy nie wiadomo na co się trafi - albo przekładka na manualną.

Tarczki to poprostu takie małe tarcze sprzegłowe. Klasyczna skrzynia automatyczna 4 biegowa posiada 4 sprzęgła (lub 3 sprzęgła i taśmę hamulcową) podstawowe oraz sprzęgło blokady konwertera. Każde z takich sprzęgieł pracuje załaczane przez siłownik hydrauliczny. Jeśli jest mało oleju lub jest on zanieczyszczony (bo niewymieniany) to siłowniki nie mają dostatecznie duzo siły, żeby mocno zacisnąć sprzęgła, co powoduje ich ślizganie i ścieranie, co z kolei pogarsza jakość oleju i koło się zamyka. Finał jest taki, że skrzynia nadaje się do remontu.



Przy włączeniu DRIVE (D) auto nie jedzie, rusza dopiero po znacznym dodaniu gazu.

Przeważnie usterka mechaniczna, gdyż skoro po włączeniu biegu nie jedzie a po dodaniu gazu (zwiększeniu ciśnienia oleju) zaczyna ruszać to tak jakby coś z pompą.

Najpierw sprawdź:
1. poziom oleju w skrzyni;
2. jakość (barwę, zapach, zawartość opiłków) oleju:
- sprawdź kiedy była robiona ostatnia wymiana oleju - ewentualnie wymień;
- jeśli mało - dolej do stanu;
- jeśli smierdzi spalenizną to konieczna wymiana tarczek;
- jeśli są opiłki to jak wyżej plus marne szanse na niskie koszty naprawy;
3. odczytaj kody błędów;
4. usuń błędy z innych układów np. silnika;
5. jak wszystko powyższe nie pomoże dopiero naprawa.



Dziwne dźwięki - to nie problem!

Jeśli usłyszysz podczas postoju z okolic swojej skrzyni dźwięk w rodzaju "bzzzz-zzz-zz" nie przejmuj się. To zupełnie normalne. Taki dźwięk wydaje elektromagnes (zespół elektromagnesów, solenoid), a właściwie zawory, które otwierają i zamykają się wpuszczając olej tam, gdzie powinien iść. Wszystkie automaty 4-biegowe wydają taki dźwięk przy każdej zmianie biegu w górę czy dół. Podczas jazdy tego nie słychać.




Pamiętajmy !!! Poziom oleju zawsze sprawdzamy przy uruchomionym silniku.

Najważniejsze, to najpierw zdiagnozować błędy skrzyni! Walizka XR25 albo CLIP powie nam naprawdę bardzo dużo, dopiero potem możemy się martwić! W wielu przypadkach zawodzi tylko elektronika, czujniki itp. A to naprawdę małe koszty w porównaniu z elementami skrzyni.



Koszty elementów skrzyni AD8:
elektrozawory - 1800zł
regeneracja konwertera - 500zl (nowy 1300zł)
filtr oleju z uszczelka - 70zł
komplet uszczelek - 500zł


Koszty elementów skrzyni 4HP20
pompa oleju - 1700zł
filtr oleju - 35zl
komplet uszczelek - 650zł
komplet tarczek - 500zł


Koszty elementów skrzyni AW50-40/42
filtr oleju - 60zł
komplet tarczek - 400zł
komplet uszczelek - 500zł
pompa oleju - 400zł
_________________
www.wynajmij-mnie.eu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


 Podobne Tematy