Zaawansowane szukanie.

Korektor siły hamowania z dwóch jeden
Autor Wiadomość
mercg 
Forumowicz


Safrane: ph1 2,1dT RN
Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 370
Skąd: Łódzkie

Wysłany: 2012-10-10, 22:44   Korektor siły hamowania z dwóch jeden

Zaczął mi jakiś czas temu puszczac korektor siły hamowania. Kupiłem używany za 30zł, cały skorodowany co widac na fotkach (auto nie garażowane) niestety uszkodzony (miał pękniete ramie z jednej strony zaznaczone na zdjęciu- akurat z dobrej strony :) ):

Mój puszczał płyn hamulcowy. Wyjąłem go (zero rdzy- nie ma to jak auto całe życie w garażu) w tym celu w 2,1dt trzeba odkręcic tłumik końcowy i wtedy uzyskujemy dostęp do korektora. Jest on przykręcony 2 śrubami. Do niego są przykręcone 4 przewody. Wykręcamy je i po krzyku. Teraz tak. Ze względu na ułamane ramie z jednej strony w "nowym" korektorze postanowiłem przenieśc je ze starego. Trzyma się ono na bolcu wbitym przez całą szerokośc korektora:

W jednym końcu bolec ten jest grubszy. Trzeba go wybic co nie jest łatwe ale się da. WD40 będzie przydatne. W korektorze są tylko takie 2 elementy: (nie licząc 2 sprężynek i płaskiego elemenciku praktycznie po zdjęciu gumki luzem)

Które po wyjęciu wyglądają tak: (fotka jednego, drugi jest taki sam, wyciągają się lekko kombinerkami, wpierw wyciągamy 2 takie jakby simmeringi, prosta sprawa)

Puszczał prawdopodobnie ten element: (w nowym nie chciał się zdjąc, tutaj schodzi bez problemu, nie da się go dokupic w sklepie, pytałem w motoryzacyjnym z ciekawości)

Wystarczyło wyjąc je z "nowego" korektora, przełożyc do starego, wbic bolec i po problemie.

Największym i najtrudniejszym zadaniem jest wybicie bolca, trzeba uważac i robic to z rozsądkiem. Z "nowego" skorodowanego nie udało mi się to dlatego przeniosłem te 2 elementy do starego kora który był w znacznie lepszym stanie. Przy wybijaniu należy też pamiętac, że korektor jest żeliwny więc umieścic go należy w imadle w sensowny sposób i wybijac też z głową bo żeliwo się kruszy.
Cóż, nie wiem czy ktoś będzie się kiedyś zmagał z czymś takim ale... ja się zmagałem. A z korektorami wcale nie jest tak łatwo żeby jakiś dostac, na allegro nie ma żadnego na przykłąd.
Ostatnio zmieniony przez mercg 2012-10-10, 23:02, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
kgb5
[Usunięty]


Wysłany: 2012-10-11, 11:25   

Jakie końcówki przewodów hamulcowych są wkręcane w ten korektor? Są to może dwie końcówki z gwintem 10x1 i dwie z gwintem 12x1?
 
 
mercg 
Forumowicz


Safrane: ph1 2,1dT RN
Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 370
Skąd: Łódzkie

Wysłany: 2012-10-11, 21:14   

Nie wiem jak odpowiedziec na to pytanie. Z tego co pamiętam to średnica śruby każdego przewodu była taka sama. Może jeszcze jutro to sprawdze.
 
 
maestropl
[Usunięty]


Wysłany: 2012-10-11, 22:24   

na 99% są parami czyli dwie takie i dwie inne.
 
 
mercg 
Forumowicz


Safrane: ph1 2,1dT RN
Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 370
Skąd: Łódzkie

Wysłany: 2012-10-12, 14:43   

Racja po jednej ze stron jest większy a po drugiej mniejszy gwint. Niestety nie wiem jaki to jest rodzaj gwintu. Miałem kiedyś przyrząd do mierzenia ale się zapodział.
 
 
kgb5
[Usunięty]


Wysłany: 2012-10-12, 15:07   

Zmierz średnicę gwintu, a jej skok porównaj ze śrubką M6, która również ma skok 1mm. M8 ma nominalnie 1,25mm, M10 1,5mm, M12 1,75mm, M14 też 1,75mm etc. Ostatnie 3 w autach często występują z drobnozwojowym gwintem (najczęściej o rozmiar mniejszym).

Chodzi mi o sprawdzenie, bo z wyglądu zewnętrznego mogę powiedzieć, że taki sam korektor jest w Clio 1, a możliwe, że również w Peugeot Partner.
 
 
maestropl
[Usunięty]


Wysłany: 2012-10-12, 16:47   

Jeżeli w Clio 1 to i w R19. A to już moge sprawdzić ;)


W 19 jest M8 i M10 zdaje sie. (małe jak przy małych bebnach 180mm i te większe jak przy tarczówkach).
 
 
mercg 
Forumowicz


Safrane: ph1 2,1dT RN
Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 370
Skąd: Łódzkie

Wysłany: 2012-10-12, 19:06   

kgb5 jeżeli by tak było to super, znacznie łatwiej wtedy by było z dostępnością.
 
 
kgb5
[Usunięty]


Wysłany: 2012-10-12, 19:27   

I cału czas do tego dążę, żeby wyciągnąć od Ciebie tą informację, bo to może pomóc komuś w przyszłości. Temat oczywiście posprzątam jak już dojdziemy do końcowych wniosków.
 
 
mercg 
Forumowicz


Safrane: ph1 2,1dT RN
Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 370
Skąd: Łódzkie

Wysłany: 2012-10-12, 21:10   

Dobra sprawdze to dokładnie i napisze. Ale nawet jeżeli nie byłyby identyczne to kto wie czy w środku korektora z np. Clio, 19 czy Laguny nie ma 2 takich samych elemencików, które można by przełożyc? Troche roboty a do Clio czy 19 albo Lagun taki korektor to nie problem. Ciekawą sprawe poruszyłeś.
 
 
kgb5
[Usunięty]


Wysłany: 2012-10-12, 21:11   

Kwestia bebechów to druga sprawa o którą chciałem zapytać. Mam rozebrany korektor z Clio i mogę wszystko dokładnie pomierzyć :)
 
 
mercg 
Forumowicz


Safrane: ph1 2,1dT RN
Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 370
Skąd: Łódzkie

Wysłany: 2012-10-12, 21:14   

Dobra to pomierz i ja też pomierze. Też w tym z Clio masz takie 2 elementy jak na 4 zdjęciu od góry (na zdjęciu jest jeden przedstawiony ale drugi jest taki sam)?
 
 
maestropl
[Usunięty]


Wysłany: 2012-10-12, 21:19   

pierwsza sprawa i istotna roznica to długość ramienia do regulowania tej siły hamowania.
 
 
mercg 
Forumowicz


Safrane: ph1 2,1dT RN
Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 370
Skąd: Łódzkie

Wysłany: 2012-10-12, 21:30   

No tak to też zmierze ale jeżeli środek by był ok to można przełożyc i zmniejszyc koszta.
 
 
kgb5
[Usunięty]


Wysłany: 2012-10-12, 23:02   

mercg napisał/a:
w tym z Clio masz takie 2 elementy jak na 4 zdjęciu od góry

Dokładnie tak.
 
 
maestropl
[Usunięty]


Wysłany: 2012-10-13, 07:30   

Na forum 19stki wszyscy to wywalają bo jest problem ze skutecznością tyłu (praktycznie zero bo zawsze sie zacina w takiej pozycji) - wystepuje u nas tylko przy tarczach, więc tym bardziej.


 
 
RedHead 
Organizator zlotu



Safrane: B545 N°1579 oraz 2.0 16V 98' i S60T5
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 1704
Skąd: Weedon Bec

Wysłany: 2012-10-13, 09:31   

Dodam tylko dla potomnych, że przy 4x4 jest zupełnie inny rozdzielacz.
_________________
Decentralizacja to przyszłość.
 
 
seba 
Organizator zlotu
STASZEK



Safrane: Ph1 V6 RT 93' & Ph2 V6 INITIALE 00'
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 841
Skąd: Knurów

Wysłany: 2012-10-16, 16:30   

Bo przy aktywnym zawsze jest inny pozdrawiam staszek
_________________
AUTO ROKU PLAYBOYA 1993
 
 
skaromek 
Klubowicz


Safrane: 93, ph1 2.2Vi
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Kwi 2013
Posty: 230
Skąd: Świetokrzyskie

Wysłany: 2015-09-11, 08:49   

Jaki jest gwint w króccach wejsciowych w korektorze? Na wyjsciu jest 10x1 a na wejsciu koncówki są jakby większe. Ktoś kupował może gotowe miedziane przewody idące pod podłogą? Jaka jest ich długość?
 
 
skaromek 
Klubowicz


Safrane: 93, ph1 2.2Vi
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Kwi 2013
Posty: 230
Skąd: Świetokrzyskie

Wysłany: 2017-11-15, 07:07   

Potrzebuję pilnie informacji gdzie jest wejscie p£ynu z pompy a gdzie wyjscie. Ma ktoś jakiś schemat jakpowinny wchodzić te przewody do niego? Czy podczas naciskania na hamulec ramie korektora powinno się poruszać, bo u mnie sie tak dzieje i gdy sie porusza to pedał wchodzi prawie w podłogę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


 Podobne Tematy 

phpBB by przemo