Zaawansowane szukanie.

Co dziś zrobiłeś przy swojej Safi
Autor Wiadomość
mruczek 
Organizator zlotu



Safrane: 2000r.,PH2 2.5 20V
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 531
Skąd: Białoborze

Wysłany: 2018-03-09, 18:17   

Wymieniony filtr paliwa, 8 lat jeżdżę szafką i jeszcze tego nie robilem..... ;)
_________________
Safrane 2.5 20V
 
 
 
skaromek 
Klubowicz


Safrane: 93, ph1 2.2Vi
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Kwi 2013
Posty: 241
Skąd: Świetokrzyskie

Wysłany: 2018-03-18, 08:51   

Safranka odśnieżona :hurra:
 
 
pemek 
Forumowicz
Pemek


Safrane: 1998, 2.5 Automat, RXT
Dołączył: 04 Paź 2015
Posty: 266
Skąd: Rzeszów

Wysłany: 2018-03-18, 20:08   

Zatarło sie lozysko w alternatorze, zalozylem drugi sprawny ale nie moge naciagnac paska, macie jakis sposob zeby ten napinacz wychylic maksymalnie i ten pasek nasunac? Smiech na sali bo juz raz to robilem i poszlo calkiem lekko a teraz godzine sie meczylem i ch** :/
 
 
SURU 
Klubowicz



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 11 Paź 2012
Posty: 1845
Skąd: Opole Lubelskie

Wysłany: 2018-03-26, 09:26   

Wymieniłem chłodnicę w moim 2.2dt . Jak widać na zdjęciu była jeszcze oryginalna miedziana . Niestety dostanie oryginalnej niemożliwe . Zamówiłem nową i kiedy przyszła od razu widać było różnicę. Nowa jest węższa i ma inne mocowanie to widoczne w prawym górnym rogu . Nowa jest aluminiowa . Na szczęście jakoś wszystko pasuje . Wyjęcie oryginalnej od dołu , czas 30 min . Dostała też nowy czujnik od wiatraków . Jak na razie jest po testach i wszystko w normie temp , załączanie wiatraków . Czemu ciekła ? NIE WIEM . Zalany prestone auto w ogrzewanym garażu . Myślę ,że czas zrobił swoje . Dobra wiadomość jest taka ,że można miedzianą dorobić od zera . Miejsca na przewody pasują idealnie . Nowa wkładana od góry .
_________________
You Brought Two Too Many .
 
 
Atropos 
Klubowicz



Safrane: 2000, PH 2, 2.9 V6
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 1496
Skąd: Ustroń

Wysłany: 2018-03-28, 15:54   

Wymienione:

- żarówki H7 Osram Cool Blue Boost
- żarówki W5W Philips White Vision
 
 
lesiu11 
Klubowicz



Safrane: 2000, PH2, 2.9 V6 24V, manual
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 467
Skąd: Legnica

Wysłany: 2018-03-29, 06:30   

Sprzęgło - tarcza i docisk, łożysko oporowe, łożysko podpory półosi, krzyżak wewnętrznego przegubu półosi prawej, osłona przegubu, dolna/tylna poduszka pod silnikiem, olej w skrzyni

Butla LPG bo skończyła się legalizacja

W końcu wysprzęglik, bo się rozciekł

Tarcze i klocki przednie

Według moich obliczeń, przy tej przekładce na manual ta półoś prawa tak nie do końca pasuje, według mnie powinna być skrócona tak o dobry 1cm, przy maksymalnym podniesieniu auta, ze koła wiszą w powietrzu okazuje się, że krzyżak (trójpalec) uderza o dno kielicha półosi, tego zaraz za łożyskiem w podporze
_________________

 
 
patrys4891 
Organizator zlotu



Safrane: 99 phII 2,9 V6 24V manual
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 07 Maj 2012
Posty: 3545
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2018-03-29, 07:29   

Niestety każda przekładka jest inna.
W mojej szafce tez trzeba było skrócić półośkę i to była pierwsza taka sytuacja przy przekładce i jak widać nie ostatnia.
 
 
 
lesiu11 
Klubowicz



Safrane: 2000, PH2, 2.9 V6 24V, manual
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 467
Skąd: Legnica

Wysłany: 2018-03-29, 10:04   

patrys4891, Wydaje mi się, ale mogę się mylić, że po prostu nikt tego nie zauważył i tyle. Aktualnie jeżdże na za długiej pólosi i też działa. Jeżdże tak od kupna samochodu. Gdy auto jedzie, nie ma problemu, bo póloś "się skraca" tylko w skrajnych pozycjach jest ten problem
_________________

 
 
Daroot 
Organizator zlotu
Daroot Garage



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 5644
Skąd: Iława / Olsztyn

Wysłany: 2018-03-29, 10:42   

Nie długość jest problemem, chociaż jak widać w niektórych autach ma znaczenie. Problemem jest kąt i do ułożenie półosi względem piasty. Pracuje w nienaturalnym położeniu co powoduje jej szybsze zużycie.
_________________
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
 
 
lesiu11 
Klubowicz



Safrane: 2000, PH2, 2.9 V6 24V, manual
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 467
Skąd: Legnica

Wysłany: 2018-03-29, 13:46   

Ciekawi mnie jedna sprawa, czy automat w Lagunie i w Safrane jest identyczny? w takim razie jak to jest w Lagunie zrealizowane, tam kąt jest odpowiedni? silnik jest przesunięty? dialgys pokazuje te same łapy i poduszki dla laguny w manualu i automacie. Gdzie jest haczyk?
_________________

 
 
Daroot 
Organizator zlotu
Daroot Garage



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 5644
Skąd: Iława / Olsztyn

Wysłany: 2018-03-29, 15:39   

No jak to - w automacie półoś jest bardziej oddalona od silnika przez co jest inna podpora, odsunięta od silnika, przez co praktycznie jest w osi cała półoś (skrzynia - podpora - piasta).
_________________
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
 
 
lesiu11 
Klubowicz



Safrane: 2000, PH2, 2.9 V6 24V, manual
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 467
Skąd: Legnica

Wysłany: 2018-03-30, 09:05   

Ja to kumam, mi chodzi o lagune, jak tam ta roznice skompensowali, silnika nie przesuneli a skrzynie wystepuja jedne i drugie
_________________

 
 
lesiu11 
Klubowicz



Safrane: 2000, PH2, 2.9 V6 24V, manual
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 467
Skąd: Legnica

Wysłany: 2018-04-05, 08:50   

Vka dostała nowy przegląd.
_________________

 
 
Atropos 
Klubowicz



Safrane: 2000, PH 2, 2.9 V6
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 1496
Skąd: Ustroń

Wysłany: 2018-04-07, 19:59   

Wrzuciłem letnie koła :)
 
 
mruczek 
Organizator zlotu



Safrane: 2000r.,PH2 2.5 20V
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 531
Skąd: Białoborze

Wysłany: 2018-04-08, 11:10   

Ja też wrzuciłem tryb lato ;)
_________________
Safrane 2.5 20V
 
 
 
lesiu11 
Klubowicz



Safrane: 2000, PH2, 2.9 V6 24V, manual
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 467
Skąd: Legnica

Wysłany: 2018-04-15, 12:54   

Założyłem boczki z initiale :)
_________________

 
 
lesiu11 
Klubowicz



Safrane: 2000, PH2, 2.9 V6 24V, manual
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 467
Skąd: Legnica

Wysłany: 2018-04-15, 19:16   

Uruchomilem tylna wycieraczke. Odkad kupilem auto nie dzialala. Okazalo sie ze poprzedniemu wlascicielowi tez nie dzialala. A jaki byl powod? Bardzo dziwny. W gniezdzie przekaznika brakowalo pinu z masa, jakby nigdy go tam nie bylo! Rozkrecilem skrzynke przekaznikow i sladu po nim nie ma.
_________________

 
 
Atropos 
Klubowicz



Safrane: 2000, PH 2, 2.9 V6
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 1496
Skąd: Ustroń

Wysłany: 2018-04-17, 16:16   

Wymieniłem siłowniki klapy. Co ciekawe nie padł sam amortyzator, tylko rozpadł się na dwie części plastikowy element mocujący siłownik do nadwozia.
 
 
lesiu11 
Klubowicz



Safrane: 2000, PH2, 2.9 V6 24V, manual
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 467
Skąd: Legnica

Wysłany: 2018-04-21, 18:25   

Wymieniłem łożysko-piaste z tyłu więc komfort wrócił do normy. Stare zaczęło wyć.
_________________

 
 
SURU 
Klubowicz



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 11 Paź 2012
Posty: 1845
Skąd: Opole Lubelskie

Wysłany: 2018-05-08, 19:29   

Wziąłem się wreszcie za wymianę rozrządu . Trochę z nudów bo w sumie dzień długi i nie ma co robić a trochę z musu bo wałek był już wytarty co jest wadą silników G8TW740 oraz 760 itp. Motorek dostanie też nowe dźwigienki zaworowe :hyhy: sse se se :hyhy: naturalnie wałeczek też :)
_________________
You Brought Two Too Many .
Ostatnio zmieniony przez SURU 2018-05-08, 19:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


 Podobne Tematy 

phpBB by przemo