Zaawansowane szukanie.

Tryb serwisowy i oznaczenia
Autor Wiadomość
RedHead 
Organizator zlotu



Safrane: B545 N°1579 oraz 2.0 16V 98' i S60T5
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 1706
Skąd: Weedon Bec

Wysłany: 2010-03-09, 22:02   Tryb serwisowy i oznaczenia

Przy włączonym zapłonie nacisnąć lewy przycisk na liczniku *-> (Top Depart) + przycisk ...> na szczycie przełącznika wycieraczek – ten od wyboru wyświetlania danych komputera pokładowego. Po chwili zegary i kontrolki zaczną się testować.
Wyjście z tego trybu następuje po ponownym naciśnięciu *-> (Top Depart).

Na prawym wyświetlaczu jest sześć miejsc (cyfr, liter):
Od lewej:
pierwsza: "-" - oryginalny panel kontrolny instrumentów
"C" - wymieniany panel
druga: "-" - nie ma błędów kontroli temperatury oleju
"t" - wykryto błąd kontroli temperatury oleju
trzecia: "-" - nie wykryto błędów pomiaru poziomu paliwa
"j" - znaleziono błąd pomiaru poziomu paliwa
czwarta: "-" - nie znaleziono błędów przepływomierza(?) (flowmeter)
"d" - znaleziono błędy przepływomierza
piąta: "-" - nie wykryto błędów ciśnienia oleju
"P" - wykryto błąd ciśnienia oleju
szósta: "-" - nie wykryto błędów odczytu poziomu oleju
"h" - znaleziono błąd odczytu poziomu oleju

Na lewym wyświetlaczu możemy sprawdzić między innymi spalanie na biegu jałowym (w l/godz)
 
 
michalr
[Usunięty]


Wysłany: 2011-02-16, 00:35   

Polecam na rozgrzanym silniku bo na zimnym nie zawsze wykazuje błędy...chyba że ktoś jest niepoprawnym optymistą:)
 
 
Atropos 
Klubowicz



Safrane: 2000, PH 2, 2.9 V6
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 1494
Skąd: Ustroń

Wysłany: 2015-11-26, 22:34   

U mnie w pozycji drugiej i szóstej pojawiają się litery. Auto było rozgrzane, po trasie 65 km. Z czym wiązać te sprawy? Czujnik odpowiada i za temp i za stan? Nie zauważyłem jak dotąd żadnego problemu z olejem...
 
 
RedHead 
Organizator zlotu



Safrane: B545 N°1579 oraz 2.0 16V 98' i S60T5
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 1706
Skąd: Weedon Bec

Wysłany: 2015-11-27, 10:59   

w ph2 nie ma chyba czujnika. Potwierdzi ktoś?
_________________
Decentralizacja to przyszłość.
 
 
Daroot 
Organizator zlotu
Daroot Garage



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 5640
Skąd: Iława / Olsztyn

Wysłany: 2015-11-27, 11:17   

W 24V na pewno nie ma.
_________________
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
 
 
Atropos 
Klubowicz



Safrane: 2000, PH 2, 2.9 V6
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 1494
Skąd: Ustroń

Wysłany: 2015-11-27, 11:51   

Zrobię test dzisiaj jeszcze raz, może źle zapamiętałem.
 
 
Atropos 
Klubowicz



Safrane: 2000, PH 2, 2.9 V6
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 1494
Skąd: Ustroń

Wysłany: 2015-11-27, 21:01   

Po trasie 10 km, silnik rozgrzany, test pokazał w drugiej pozycji "t". Jakieś podpowiedzi?
 
 
skaromek 
Klubowicz


Safrane: 93, ph1 2.2Vi
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Kwi 2013
Posty: 230
Skąd: Świetokrzyskie

Wysłany: 2015-12-05, 20:16   

U mnie w trybie serwisowym wygląda na ok. Żadnych błędów na prawym wyświetlaczu, na lewym spalanie na biegu jałowym 1,4l

Po naciśnięciu przycisku na manetce pojawia się też ilość paliwa w zbiorniku, temperatura silnika.
Kilka fotek:
 
 
tom80 
Forumowicz
tom80



Safrane: była 2.2 si 93', 2.2dT 00', 2.5 20v 98'
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 467
Skąd: Brzeg Dolny

Wysłany: 2015-12-05, 20:22   

nie pamiętaj już jak było w mojej 2,2 si ale wydaje mi się, że spalanie 1,4 l na jałowym jest troszkę duże :)
_________________
LUDZI DZIELĘ NA DWIE GRUPY:

I-LUDZIE,KTÓRZY MÓWIĄ TO CO MYŚLĄ
II-LUDZIE,KTÓRZY MÓWIĄ TO CO INNI CHCĄ USŁYSZEĆ
 
 
skaromek 
Klubowicz


Safrane: 93, ph1 2.2Vi
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Kwi 2013
Posty: 230
Skąd: Świetokrzyskie

Wysłany: 2015-12-05, 20:45   

A ile powinno wynosić? Darot chyba pisał że jak 2l to sonda padnięta.
 
 
tom80 
Forumowicz
tom80



Safrane: była 2.2 si 93', 2.2dT 00', 2.5 20v 98'
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 467
Skąd: Brzeg Dolny

Wysłany: 2015-12-05, 21:02   

nie chcę wprowadzać w błąd, ale coś mi się kojarzy 0,9 - 1,1 -oczywiście na ciepłym silniku
_________________
LUDZI DZIELĘ NA DWIE GRUPY:

I-LUDZIE,KTÓRZY MÓWIĄ TO CO MYŚLĄ
II-LUDZIE,KTÓRZY MÓWIĄ TO CO INNI CHCĄ USŁYSZEĆ
 
 
skaromek 
Klubowicz


Safrane: 93, ph1 2.2Vi
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Kwi 2013
Posty: 230
Skąd: Świetokrzyskie

Wysłany: 2015-12-05, 21:11   

To może i u mnie jest ok, bo temperatura silnika była ok 47 stopni co by tłumaczyło taką wartość.
 
 
Atropos 
Klubowicz



Safrane: 2000, PH 2, 2.9 V6
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 1494
Skąd: Ustroń

Wysłany: 2015-12-05, 21:42   

skaromek, czy Ty ten test robiłeś na włączonym silniku czy na wyłączonym, z kluczykiem w pozycji "zapłon"?
 
 
skaromek 
Klubowicz


Safrane: 93, ph1 2.2Vi
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Kwi 2013
Posty: 230
Skąd: Świetokrzyskie

Wysłany: 2015-12-05, 21:47   

Na pracującym silniku test robiony.
 
 
Atropos 
Klubowicz



Safrane: 2000, PH 2, 2.9 V6
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 1494
Skąd: Ustroń

Wysłany: 2015-12-06, 00:33   

jutro muszę sprawdzić u siebie - jak dotąd ja robiłem test na wyłączonym silniku.
 
 
Atropos 
Klubowicz



Safrane: 2000, PH 2, 2.9 V6
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 1494
Skąd: Ustroń

Wysłany: 2015-12-06, 15:49   

U mnie spalanie na jałowym 1,2 - 1,3 - czy to dobrze/źle? W prawym okienku cały czas wyskakuje mi błąd w drugiej pozycji - błąd kontroli temperatury oleju - o co kaman?
 
 
Daroot 
Organizator zlotu
Daroot Garage



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 5640
Skąd: Iława / Olsztyn

Wysłany: 2015-12-06, 17:08   

Atropos - spalanie masz w normie, w zależności od silnika może być trochę niższe.

Natomiast co do błędów - w L7X nie było czujników temp oleju, więc jest błąd.

Proszę, aby to ktoś potwierdził, ja już nie mam safranki, a pamięć jest ulotna.
_________________
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
 
 
Atropos 
Klubowicz



Safrane: 2000, PH 2, 2.9 V6
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 1494
Skąd: Ustroń

Wysłany: 2015-12-06, 17:14   

Dzięki Darek za info! Ciekawa sprawa z tym błędem...
 
 
skaromek 
Klubowicz


Safrane: 93, ph1 2.2Vi
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Kwi 2013
Posty: 230
Skąd: Świetokrzyskie

Wysłany: 2015-12-06, 17:26   

Występuje wogóle czujnik temperatury oleju? Poziomu,cisnienia to napewno. Wydaje mi sie że raczej jest to temperatura cieczy odczytywana z czujnika temperatury dla ECU.
 
 
Daroot 
Organizator zlotu
Daroot Garage



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 5640
Skąd: Iława / Olsztyn

Wysłany: 2015-12-06, 17:51   

Ale jest inna niż temp oleju. W 2.5 jest zapewne zintegrowany z czujnikiem ciśnienia albo poziomu - do sprawdzenia.
_________________
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


 Podobne Tematy 

phpBB by przemo