Zaawansowane szukanie.

Ustawienie rozrządu 2.2Si 12v RT PhI
Autor Wiadomość
ralf7
[Usunięty]


Wysłany: 2009-11-12, 11:45   Ustawienie rozrządu 2.2Si 12v RT PhI

Ustawienie rozrządu 2.2Si 12v RT PhI zgodnie z instrukcją podaną przez arka
http://forum.safrane.pl/viewtopic.php?t=1420


niby wszystko ok, ale na silniku nie ma żadnych znaków do ustawienia razem z kołami.
Dobrze, że zaznaczyłem farbą na starym pasku to udało się ustawić.

Koło na wale silnika,
z oznaczeń to znak na kole pasowałby do składania obudowy silnika z częścią gdzie przykręcony jest wał.
Ale tak daleka odległość koła od bloku może spowodować, że przestawimy o ząbek w lewo lub w prawo.

Koło na pompie olejowej
Oznaczenia do pompy olejowej to już zupełnie nie wiem do czego ustawić
od przodu

Koło od wałka rozrządu
Zgodnie z instrukcją to znak powinien być na lewo ale także tam nie ma żadnych znaków

bardziej do ustawienia na kole pasuje okienko od strony głowicy
gdzie ktoś chyba zrobił nawet znaki wcześniej


Jeśli ktoś ustawiał przy tym silniku to niech napisze na jakie znaki ustawiać te koła.
Przyda się na przyszłość.
 
 
szajbus0
[Usunięty]


Wysłany: 2009-11-12, 18:17   

ale zawsze sie zanzacza na pasku markerem albo farba to norma
bo ustawienie na znaki jest po ze jak zdejmiesz pasek (bez lub z blokada walu - zalezy czy wymagana) to ci sie kola nie rozjada w rozne strony swiata
bo jak bys ustawil nie chcąco wał w polozeniu sprezania przy ponad 80% sprezania tloka po czym zaczole zdejmowac pasek to gwarantuje ze ja bys tylko pasek ruszyl to walek w bloku sie przekreci a tloki walna w zawory bo cisnienie cofnie wal

wiec ustawiasz silnik "na znaki" po to zeby ci sie nie przesunely koła i tym sammym rozrzad
mechanicy kamikaze nie maluja na pasku nic zakladaja i albo ruszy albo nie :P
 
 
ralf7
[Usunięty]


Wysłany: 2009-11-13, 11:40   

Tylko gdzie te znaki są na silniku??

szajbus0 zdejmujesz stary pasek zakładasz nowy i skąd masz pewność, że któryś z wałków nie przeskoczył o ząbek czy dwa na rozrządzie.
 
 
szajbus0
[Usunięty]


Wysłany: 2009-11-13, 14:54   

przeciez napisalem ze po to sie maluje kropki na pasku starym i nowym i na kolkach
a ustawienie "na znaki " jest po to zeby uklad wlaków tlokow i innych ustrojst byl optymalny ale przeciez na kolach masz znaki i na fotce tem zmasz mniej wiecej w ktora storne maja one byc skierowane to tylk opomalowac na kolkach i pasku potem przemalowac na no wy pasek i zakladac
Ostatnio zmieniony przez szajbus0 2009-11-13, 14:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ralf7
[Usunięty]


Wysłany: 2009-11-14, 23:01   

To, że pomalować to wiem, bo tak zawsze robię.
A jak pasek się zerwie to co wtedy, ustawiamy na oko. - Coś do tutaj użyłem niecenzuralnego słowa które świadczy o mojej kulturze te oznaczenia.
 
 
dareczek730
[Usunięty]


Wysłany: 2009-11-14, 23:09   

Idz do ksiegarni znajdz lage z tym silnikiem i będziesz miał opis może dokładniejszy.
 
 
szajbus0
[Usunięty]


Wysłany: 2009-11-14, 23:50   

jak sie pasek zerwie to do tutaj użyłem niecenzuralnego słowa które świadczy o mojej kulturze chyba bedzie juz silnik bo obstawiam ze tam jest kolizyjny rozrzad ;P
 
 
ralf7
[Usunięty]


Wysłany: 2009-11-15, 12:30   

dzięki Darku, widzę że nikt jeszcze nie przerabiał rozrządu w 2.2
 
 
seba 
Organizator zlotu
STASZEK



Safrane: Ph1 V6 RT 93' & Ph2 V6 INITIALE 00'
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 840
Skąd: Knurów

Wysłany: 2009-11-15, 16:25   

Witam, oryginalny pasek jak np. Getsa ma takie poprzeczne białe paski które informują że ten pasek ma być tak założony by na konkretnym znaku koła pompy oleju , kola na wale i koła walka rozrządu ten pasek się znajdował jest to takie ułatwienie ale można tez policzyć odległości w zębach tzn ile jest zębów paska od znaku do znaku zaczynając od koła wałka rozrządu w prawo pozdrawiam staszek
Znaki od wewnętrznej strony na kole walka rozrządu służą do ustawiania luzu zaworowego a dokładniej informują kiedy dany cylinder jest w punkcie zwrotnym
Instrukcja jaką Arek umieścił jest wystarczająca by ten rozrząd ustawić - życzę owocnej pracy :)
Motor J7T pasek 118 zębów , X= 45 zębów , Y=23 zęby , Z=50 zębów ; odległości między znakami na kołach
X - odcinek między kołem walka rozrządu a kołem pompy oleju
Y - odcinek między kołem pompy oleju a kołem na wale
Z - odcinek między kołem na wale poprzez napinacz a kołem wałka rozrządu
Jak pasek takich znaków poprzecznym niema to zgodnie z instrukcją powyżej można sobie takie znaki wykonać - teraz to już bułka z masłem ustawić taki rozrząd :)
_________________
AUTO ROKU PLAYBOYA 1993
Ostatnio zmieniony przez seba 2009-11-15, 17:49, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
dareczek730
[Usunięty]


Wysłany: 2009-11-15, 18:07   

seba napisał/a:
Witam, oryginalny pasek jak np. Getsa ma takie poprzeczne białe paski które informują że ten pasek ma być tak założony by na konkretnym znaku koła pompy oleju , kola na wale i koła walka rozrządu ten pasek się znajdował jest to takie ułatwienie ale można tez policzyć odległości w zębach tzn ile jest zębów paska od znaku do znaku zaczynając od koła wałka rozrządu w prawo pozdrawiam staszek
Znaki od wewnętrznej strony na kole walka rozrządu służą do ustawiania luzu zaworowego a dokładniej informują kiedy dany cylinder jest w punkcie zwrotnym
Instrukcja jaką Arek umieścił jest wystarczająca by ten rozrząd ustawić - życzę owocnej pracy :)
Motor J7T pasek 118 zębów , X= 45 zębów , Y=23 zęby , Z=50 zębów ; odległości między znakami na kołach
X - odcinek między kołem walka rozrządu a kołem pompy oleju
Y - odcinek między kołem pompy oleju a kołem na wale
Z - odcinek między kołem na wale poprzez napinacz a kołem wałka rozrządu
Jak pasek takich znaków poprzecznym niema to zgodnie z instrukcją powyżej można sobie takie znaki wykonać - teraz to już bułka z masłem ustawić taki rozrząd :)


To się nazywa opis :ok:
 
 
ralf7
[Usunięty]


Wysłany: 2009-11-16, 09:08   

Dzięki Satszku

Właśnie coś takiego potrzebowałem.

Pozdrawiam
 
 
skaromek 
Klubowicz


Safrane: 93, ph1 2.2Vi
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Kwi 2013
Posty: 244
Skąd: Świetokrzyskie

Wysłany: 2013-07-12, 11:36   

Rozkrecilem rozrzad i pytanko o znaki na kolach . Czy jest jakies ustawienie. znakow wzgledem jakis elementow i na kolach , czy znaki sa tylko na pasku? W jakim wyjsciwym polozeniu powinno byc kolo walu korbowego i walka rozrzadu? Czy da sie wymienic uszczelniacz walka napedu pompy oleju?Jaki ma rozmiar? Ktore ustawienia kolek sa poprawne dla safrany 2,2 http://motoapteka.eu/img/p/4668-3837-thickbox.jpg
Ostatnio zmieniony przez skaromek 2013-07-12, 12:18, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Cakes
[Usunięty]


Wysłany: 2013-07-12, 17:36   

Na kolach sa oznaczenia i na obudowie. Na obudowie jak dobrze pamietam u siebie znalazlem tylko chyba od walu korbowego ....



Uploaded with ImageShack.us
Ostatnio zmieniony przez Cakes 2013-07-12, 17:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
skaromek 
Klubowicz


Safrane: 93, ph1 2.2Vi
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Kwi 2013
Posty: 244
Skąd: Świetokrzyskie

Wysłany: 2019-10-17, 19:25   

Jaki rozmiar ma uszczelniacz wałka pompy oleju? W internecie są tylko wymiary uszczelniaczy wału i wałka rozrzadu, nie ma natomiast info o tym od pompy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


 Podobne Tematy 

phpBB by przemo