Zaawansowane szukanie.

Demontaż klamki bagażnika
Autor Wiadomość
michalkrk 
Forumowicz



Safrane: Było 1999, Phase II, 2.5, RXE
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 603
Skąd: Kraków

Wysłany: 2009-06-17, 09:52   Demontaż klamki bagażnika

Witam
Chciałem zapytać czy ktoś może to już robił?Wolę zapytać przed demontażem żeby czegos nie urwać. Zależy mi właściwie na wyciągnięciu samej wkładki zamka (żeby ją naprawić i mieć 1 działający zamek). Wystarczy odkręcić 2 nakrętki i widze, że tam jest jeszcze jeden zatrzask. Bardzo bym prosił o jakis komentarz. Safrane PHII.
 
 
 
michalkrk 
Forumowicz



Safrane: Było 1999, Phase II, 2.5, RXE
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 603
Skąd: Kraków

Wysłany: 2009-06-17, 15:28   

Dzięki wielkie. Juz wiem przynajmniej, że jak sie złamie to nie ma tragedii :)
 
 
 
lkosc_st
[Usunięty]


Wysłany: 2009-06-17, 15:37   

to proste nie ciagnij za ciegno od klamki do zamka tylko zdejmij "zawleczke"
potem 2 sruby i zamek wychodzi sam....

Powodzenia.
 
 
dzinks16
[Usunięty]


Wysłany: 2009-07-02, 21:49   

jak można naprawić wkładkę, bo u mnie prawie zawsze kręcą się na około..
 
 
holson69
[Usunięty]


Wysłany: 2009-07-02, 22:28   

Jak się kręci to znaczy że kluczyk nie pasuje do wkładki i są dwa wyjścia albo wyjąć zapadki z wkładki ale wtedy można otworzyć czymkolwiek, albo zanieść kluczyk i wkładkę do ślusarza i on dopasuje wkładkę do kluczyka.
:)
 
 
jurek201 
Klubowicz
jurek201


Safrane: 1993, Ph1, 3.0, RT
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 128
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2009-07-03, 10:32   

Z całym szacunkiem Panowie :) ale jeśli zamki działały "z kluczyka" a potem przestają działać i kręcą się w kółko, to przyczyną nie jest to, że to nie jest ten kluczyk lecz to, że w zamku nastąpiło połączenie bębenka wewnętrznego z zewnętrznym.
Mamy w naszych Safrankach zamki tak skonstruowane aby nie można ich było otworzyć "metodą siłową "na śrubokręt". U mnie najpierw przestał działać jeden z zamków a po pewnym czasie przy korzystaniu z centralnego zamka (pilot) przestały działać wszystkie i kręciły się w kółko - bałem się, że jak padnie mi akumulator to nie dostanę się do samochodu :( .
W celu naprawy trzeba wymontować bębenki zamków (przy zamku klapy bagażnika było ciężko ponieważ bębenek na skutek korozji "przyspawał się" do obudowy zamka) następnie rozebrać przy bębenku wszystko co się da, łącznie ze spiralną sprężyną łączącą oba bębenki. Następnie podgrzewałem całość małym palnikiem i delikatnie stukając w wewnętrzny bębenek małym młoteczkiem doprowadziłem do ich rozdzielenia się - mogą wtedy obracać się względem siebie. Można teraz wszystko (bębenki) rozruszać i nasmarować lub jeszcze lepiej rozebrać, przeczyścić, nasmarować i złożyć z powrotem uważając aby nie pomylić położenia bolców blokujących, bo zamek będzie działał tyle, że naszym kluczykiem go nie otworzymy. Po tej operacji wszystkie zamki działają mi do dzisiaj a upłynęło już z pięć lat od ich czyszczenia.
Przyczyną zblokowania się obu bębenków jest utlenianie się materiału z którego są zrobione. Uważam, że dobrą metodą zapobiegającą takiej sytuacji jest dość częste smarowanie bębenków przez otwór na kluczyk i kilkukrotne otwarcie i zamknięcie zamka kluczykiem - po prostu zamek się "nie zastoi".

pozdrawiam

jurek201
_________________
Renault Safrane V6i RT, manual z "gazem" :( , B544, 1993, 240000km, 2xel. szyby,ABS, tempomat, klimatronik.
 
 
Daroot 
Organizator zlotu
Daroot Garage



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 5642
Skąd: Iława / Olsztyn

Wysłany: 2009-07-03, 10:43   

Jurek201 bardzo dobry opis, proponuje troszke przerobic i zrobic z tego manuala oraz wrzucić w instrukcje obsługi. Ja nie wiedziałem że tak można i przy najbliższej okazji rozbiore zamek kierowcy, gdyż też się obraca w kółko...
_________________
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
 
 
jurek201 
Klubowicz
jurek201


Safrane: 1993, Ph1, 3.0, RT
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 128
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2009-07-03, 15:22   

W pewnym momencie tez został mi tyko bagażnik :) a trochę później już nic, dlatego postanowiłem zamki naprawić i udało się :)
_________________
Renault Safrane V6i RT, manual z "gazem" :( , B544, 1993, 240000km, 2xel. szyby,ABS, tempomat, klimatronik.
 
 
SURU 
Klubowicz



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 11 Paź 2012
Posty: 1825
Skąd: Opole Lubelskie


Wysłany: 2019-05-31, 12:26   

Po wielu latach dotknął mnie ten sam problem . Mianowicie zablokowania bębenka klapy tylnej . Naturalnie wszystko już na zewnątrz i czyszczenie .
_________________
You Brought Two Too Many .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


 Podobne Tematy 

phpBB by przemo